כיצד נשיג את המשכנתא הגדולה ביותר?

ראינו דירה, התאהבנו בה, ומה לעשות אין לנו מספיק כסף

נשמע מוכר?

חלום רכישת הדירה הוא חלום משותף למרבית המשפחות בישראל. הבעיה מתחילה בקשיים ההולכים וגדלים בהגשמת החלום. המחירים המאמירים, הרגולציה המכבידה בכל הקשור למשכנתאות ושחיקת השכר מתאגדים להם יחדיו ומקשים על השגת משכנתא מספקת בכדי לרכוש דירה ולהגשים את החלום.

אולם, קיימות מספר דרכים ושיטות שיכולות לסייע בהגדלת סכום המשכנתא אותו תוכלו לקבל  מהבנק. אספנו עבורכם מספר טיפים  בכדי להצליח בתהליך ולצאת לדרך חדשה עם דירה שעליה תמיד חלמתם וללא צורך להתפשר על דירה שאינה מספקת אתכם.

1. הצהרה על כל ההכנסות:

עוסקים פטורים רבים ועוסקים מורשים רבים אינם מצהירים על מלוא הכנסותיהם משיקולים שונים. הצהרה על מלוא ההכנסות גוררת משמעויות מס נוספות אולם היא מגדילה את ההכנסות שלכם בעיני הבנק וכנגזרת מכך, את כושר ההחזר שלכם.

2. צירוף ערבים:

אחד מהפרמטרים הקריטיים ביותר הוא כושר ההחזר שלכם. כושר ההחזר במילים פשוטות אומר באיזה סכום של החזר חודשי תוכלו לעמוד מתוך ההכנסות שלכם, לפי ראיית הבנק. במידה והמשכורות הקבועות, או ההכנסות הקבועות שלכם, אינן מספקות את הבנק מבחינת אישור משכנתא תוכלו לצרף להלוואה לווה נוסף. משמעות הדבר היא שהנכס הנרכש עדיין יירשם על שמכם בלבד.

3. ריצות בין הבנקים:

אין מה לעשות – כאשר מדובר בהלוואה הגדולה ביותר שקרוב לוודאי תיקחו בחייכם, צריך להשקיע לא מעט בעבודת רגליים. בדקו בכמה שיותר בנקים למשכנתאות ומרבית הסיכויים שתופתעו מן ההבדלים. בעוד כל הבנקים כפופים לאותה הרגולציה ולאותם החוקים, בנקים שונים מפעילים דרכים שונות לחישוב פרמטרים מסוימים הנלקחים בחשבון בעת בחינת בקשת משכנתא. כלומר, ייתכן שבבנק אחד תאושר לכם משכנתא בגובה 70% ממחיר הרכישה בעוד שבבנק למשכנתאות אחר תקבלו אישור ל- 75% עם הצגת אותם הנתונים. הבדל זה יכול לעתים להוות את הפער שבין האפשרות לרכישת הדירה לבין הצורך בוויתור על החלום.

4. התנהלות אשראי תקינה:

הקפידו הקפדה יתירה על התנהלות מופתית בחשבונות הבנק שלכם בתקופה של שלושה חודשים לכל הפחות טרם בקשת המשכנתא. התנהלות טובה של החשבון תקל עליכם לקבל משכנתא גדולה יותר. מיותר לציין שחריגות מהמסגרת, החזרת צ'קים, החזרת הרשאות או בעיות אחרות בחשבון יכולות להקשות מאוד בקבלת אישור למשכנתא.

הבלטת נקודות חוזקה: בעת הגשת הבקשה נסו להדגיש את כל הנקודות הבולטות לחיוב העשויות לשחק לטובתכם. נקודות כאלה יכולות להיות תשלום דמי שכירות עד היום, התנהלות חשבונות תקינה, רכבים בבעלותכם ללא שעבוד וללא חוב, ותק בעבודה וכו'.

5. התנהלות אשראי תקינה:

איש מקצוע שמנוסה בתהליך ובקיא באופן בו דברים עובדים ובמקרים רבים גם מקושר באופן אישי בבנקים, יכול לסייע בקבלת אישור למשכנתא גבוהה יותר. אמנם השירות כרוך בעלויות נוספות אולם במקרה שאתם לא מצליחים להשיג את הסכום שרציתם מהבנק, ורכישת הדירה מסתבכת, זה משתלם בהחלט.

לקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא

תהליך לקיחת משכנתא לקיחת משכנתא נעשית לטובת תשלום עבור דירה שנקנתה. מדובר על נכס שעלותו גבוהה, ולרוב, אין די מקורות כספיים עצמיים למימונו. על מנת

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר