משכנתא בשלל אפשרויות

כדאי לדעת שנטילת משכנתא כיום ממש לא חייבת להיות בדרך המסורתית של רכישת דירה כנגד קבלת משכנתא. אתם יכולים גם להנות מקבלת משכנתא במסגרת איחוד של הלוואות רגילות שנטלתם בעבר, ואתם יכולים לבצע מחזור עבור משכנתא קיימת. תוכלו גם לקבל משכנתא כנגד דירה שבבעלותכם.

למסורבי בנקים

אם הבנק מסרב להעמיד לכם משכנתא לרכישת דירה הרי שכדאי לדעת שאתם יכולים לבצע תהליך של שיפור דירוג האשראי שלכם, כמו גם האפשרות לפנות למספר קרנות נדל"ן המפוקחות ע"י משרד האוצר. וכך להנות מפתרונות משכנתא שונים שנועדו בדיוק למקרים של מסורבי משכנתא, כאשר  הבנק סרבו להעמיד עבורכם משכנתא.

לסגירת חובות

ובמידה וקיבלתם משכנתא בעבר, אותה אתם משלמים מדי חודש, לצד תשלומי הלוואות אחרות – חשוב לדעת שאתם יכולים להוזיל משמעותית את ההחזרים החודשיים. התהליך נקרא איחוד הלוואות, והוא למעשה מאפשר לכם לקבץ יחדיו את כל ההלוואות הישנות שנטלתם עוד לפני לקיחת המשכנתא, וכנגד ההחזר של אותן ההלוואות לבצע מחזור של המשכנתא. הבטוחה היא הנכס הקיים ולכן הבנק יוזיל עבורכם את הריביות ביחס להלוואות הקיימות, ובסיומו של התהליך תהנו מהחזר חודשי כולל נמוך בהרבה.

לגיל פנסיה

וכאשר אתם מגיעים לגיל הפנסיה אך מתברר כי סכומי הפנסיה שחסכתם במהלך השנים אינם מספקים על מנת לשמר את רמת החיים שלכם, או כדי לעמוד בהוצאות החודשיות הבסיסיות. במצב כזה תוכלו לקבל משכנתא כנגד הדירה שבבעלותכם. אין צורך לשלם החזרים חודשיים עבור הקרן או הריבית, ורק כאשר הנכס יימכר או יעבור ליורשים ניתן להחזיר את ההלוואה. משכנתא כזו נקראת משכנתא הפוכה (משום שהיא ניתנת לא לרכישת דירה, אלא כנגד דירה שנמצאת בבעלותכם) והיא מאפשרת לכם להנות למעשה מהלוואה לכל מטרה בהיקף המגיע ל50% משווי הדירה שלכם. משכנתא הפוכה ניתנת על ידי חברות הביטוח וגופים פיננסיים נוספים, וכדאי לברר על כך פרטים.

על מנת להתקדם בתהליך של איחוד הלוואות, משכנתא הפוכה או קבלת משכנתא למי שהם מסורבי משכנתא – יש לפנות ליועץ משכנתאות לבחינת האפשרויות המתאימות עבורכם והתאמה פיננסית.

קרדיט: freepik
לקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא

תהליך לקיחת משכנתא לקיחת משכנתא נעשית לטובת תשלום עבור דירה שנקנתה. מדובר על נכס שעלותו גבוהה, ולרוב, אין די מקורות כספיים עצמיים למימונו. על מנת

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר